TEKNOLOJİ

Yapay Zekâ ve Hayatımıza Dokunuşları

Nesnelerin interneti, endüstri 4.0, yapay zekâ, dijitalleşme gibi birçok kavramı günümüzde sıkça duyuyoruz. Bu yazımızda söz konusu kavramlar arasından yapay zekâya değineceğiz.

Nesnelerin interneti, endüstri 4.0, yapay zekâ, dijitalleşme gibi birçok kavramı günümüzde sıkça duyuyoruz.

Bu yazımızda söz konusu kavramlar arasından yapay zekâya değineceğiz.

# Yapay Zekâ Nedir?

Yapay zekâ, bilgisayarların algoritmalar doğrultusunda karar mekanizmasına sahip olmalarını, karmaşık problemleri çözebilmelerini, nesnel gerçekleri algılamalarını, öngörüde ve çıkarımlarda bulunabilmelerini ifade eder.

Başarıları ile kendinden söz ettirmiş bir araştırma şirketi olan Gartner’in verileri doğrultusunda, bu yıl içinde yapay zekâdan elde edilen global iş değerinin geçtiğimiz yıla göre %70 oranında artarak 1,2 trilyon dolara yükselmesini beklediklerini öğreniyoruz.

Gartner’in öngörülerine göre yapay zekâdan elde edilen iş değeri 3,9 trilyon doları bulabilecek.

# Yapay Zekâya Ayrılan Bütçe Artıyor!

Yapay zekânın öngörülebilirlik oranı arttıkça, işletmelerin ayırdığı bütçenin de hatrı sayılır miktarda artış gösterdiğine şahit oluyoruz.

IBM tarafından yapılan bir diğer araştırmaya göre ise yapay zekâ %64 oranında pazarlama alanında kullanılıyor.

Yapay zekânın dijital kanallar yolu ile kullanıcıların geride bıraktığı verilerini kullanarak onların tüm tüketim davranışlarını analiz edebileceğini düşünürsek ortaya çıkan bu oran, pek de şaşırtıcı değil.

# Yapay Zekâ ve Hayatımıza Dokunuşları

Yapay zekânın hayatımızda nasıl bir rol oynadığına ve neleri kapsadığına değinecek olursak, ses tanıma, sentetik konuşma, görüntü işleme, otonom öğrenme, mantık yürütme gibi meziyetleri olduğunu söyleyebiliriz.

Özellikle büyük veri, endüstri 4.0 ve geliştirilen türlü algoritmalar ile yapay zekânın yolları bizleri şaşırtacak noktalarda kesişti.

Müşteri etkileşimi, büyüyen hacmi analiz, hedef kitleyi etkilemek için veri kullanımı gibi avantajlar sunan bu teknoloji, günlük hayatta karşımıza sık sık kullandığımız uygulamalarda çıkıyor. 

Örneğin Netflix ve Spotify gibi uygulamalarda izlediğimiz ve beğendiğimiz bir dizi veya şarkıdan sonra uygulama bize beğenilerimiz doğrultusunda farklı alternatifler sunuyor.

Böylece kullanıcı üretilen akıllı öneriler sayesinde vakit kaybetmeden kendi zevklerine uygun içerikler ile karşılaşıyor.

# Yapay Zekâ Artık Günlük Yaşantımızda!

Başka bir örnek ise spor markalarına ait uygulamalar.

Kullanıcıların spor yaparken açtıkları uygulamalar, kullanıcının idman takibini yaparken onlara sesli veya yazılı olarak antrenörlük yapıyor, sevdikleri şarkıları arka planda çalıyor, spor yapmadıkları zamanlarda teşvik bildirimleri gönderiyor ve vücut döngüleri ile ilgili verileri kaydediyor ve güncelliyor.

# Arama Motorları

Arama motorları algoritmalarında ise yapay zekânın işlevi, arama öbeklerinin anlamlı hâle getirilmesi ve daha kaliteli sonuçlar elde etme üzerine.

Teknoloji trendleri hakkında bilgi veren kaynaklar, arama motorlarının yapay zekâ sayesinde sorulara cevap verebilme özelliğinin kapıda olduğunu söylüyor. Yani bir süre sonra arama motorlarına kelime öbekleri yazmakla kalmayıp tıpkı Apple chatbotu Siri gibi dilediğimiz soruyu sorabileceğiz.

Bu son teknolojinin kullanım alanları saymakla bitmiyor, web tasarım alanında algoritmalı palet otomasyon sistemini bizlere sunarken, görme engelliler için yakındaki cisimleri tanıyıp kişiye aktaran algoritmalar da yakında kullanımda olacağa benziyor.

Yapay zekâ kapsamında verilecek popüler örneklerde, Tesla’nın sürücüsüz araç sistemleri ve Apple kullanıcıları için yaratılmış Siri bu listenin başını çekiyor diyebiliriz.

# Reklam Kampanyalarında Yapay Zekâ

İlginç olarak nitelendirebileceğimiz başka bir örnek, hedeflenmiş reklam kampanyası şeklinde karşımıza çıkıyor.

Bir Londra markası olan M&C Saatchi, dijital posterlerine kamera konumlandırıyor ve bakan kişilerin yüz hareketlerini analiz edebilen bu algoritma sayesinde postere olan ilgi ölçülebiliyor ve buna göre güncelleme yapılabiliyor.

# Chatbotlar ve Arttırılımış Gerçeklik

Bir başka yapay zekâ alanı ise chatbotlar ve artırılmış gerçeklik teknolojisi.

Chatbotların canlı destek ile müşterilere hızlı geri dönüş ve çözüm önerileri sağlamaları; artırılmış gerçeklik teknolojisi ile müşterilerin bir ürünü satın almadan önce detaylı fikir sahibi olabilmeleri bir başka olumlu sonuç diyebiliriz.

# Yüz Tanıma Teknolojisi

Alternatif bir diğer yapay zekâ özelliği olarak yüz tanımayı ekleyebiliriz.  Bu özellik finans ve mobil teknolojide güvenlik amaçlı kullanılıyor. Telefonlarımızda yer alan bankacılık uygulamaları veya bizzat telefonlarımızın açılış zamanlarında kullanılan bir özellik.

Sonuç olarak işletmelerin stratejilerinde yapay zekâ uyumunu gözettiğinde elde edeceği başarı su götürmez bir gerçek.

Müşteri memnuniyeti başta olmak üzere birçok konuda çığır açacağa benzeyen yapay zekâ algoritmaları, analiz ve öngörüleri sayesinde çok yönlü tasarruf sağlıyor.

Optimizasyon, kusursuz satış döngüsü, kullanıcı davranışlarında kuvvetli tahmin yetisi, bilgi işlem hızı, karar verme süresinde mükemmel bir yaklaşım, büyüyen hacimde analiz şansı, müşteri ilişkileri yönetimi ve hedef kitleyi cezbetme yetisi, yapay zekânın azımsanamayacak sunuları arasında yer alıyor.

Kaynakça

En güncel konular ve eğlenceli içerikler Blognot‘ta!

Yorum yapmak ister misin? :)

%d blogcu bunu beğendi: