Kış Aylarında Sağlıklı Beslenme Kuralları

Kış mevsiminde sağlıklı beslenme kurallarını Medical Park İzmir Hastanesi’nden Diyetisyen Fatma Baysal Yusuf’a sorduk!

Kış mevsiminin gelmesi, gündüzlerin kısalması ile birlikte beslenmemizde de büyük değişiklikler oluşmaya başladı. Kış mevsimi için bağışıklık sistemimizin en aktif olduğu mevsimdir diyebiliriz. Soğuk algınlığı, grip, bronşit vb. birçok rahatsızlığın görülme sıklığının arttığını biliyoruz.

Peki, siz kendinizi kış mevsimine nasıl hazırlıyorsunuz? Kış aylarında nasıl beslenmeliyiz?

Güçlü bir savunma mekanizması istiyorsak eğer, onu desteklemeliyiz. Dikkat etmemiz gereken bazı püf noktalar şu şekilde:

Dünya Sağlık Örgütü bu dönemde vücut direncini güçlendirmek için A,C,E vitamini, selenyum, çinko, magnezyum gibi mineraller, omega-3 ve omega-9 yağ asitlerinin alımını artırmayı önermiştir.

Bu vitamin ve mineralleri doğal olarak besinlerle birlikte almanızı tavsiye ediyoruz.

Portakal, mandalina, limon, greyfurt gibi narenciyeler, yeşil biber, marul gibi koyu yeşil yapraklı besinler, kırmızı meyve ve sebzelerde yoğun miktarda bulunan C vitaminini yeterli miktarda almak için günde 5-8 porsiyon sebze ve meyve tüketimi yapmamız gerekmektedir.

Protein kaynaklarının diyetteki miktarı artırılmalıdır. Kırmızı et, tavuk, balık, yumurta, süt ve süt ürünleri ve kuru baklagiller, zengin protein kaynaklarıdır.

Kış aylarında hareketimizin azalması ile doğru orantılı olarak bağırsak problemlerinin görülme olasılığı da artmaktadır.

Tüketimlerde posalı gıdaların düşük miktarda tutulması da buna zemin hazırlamaktadır. Bu yüzden posa açısından oldukça zengin olan besinlerin tüketimine ağırlık verilmelidir. Kurubaklagiller, kepekli tahıllar (esmer ekmek, bulgur, kepekli makarna vb.) , C vitamini açısından zengin sebze ve meyveler dengeli bir şekilde tüketilmelidir.

Günde 10 – 12 bardak su içilmesi de bağırsakların çalışmasına yardımcı olacaktır.

D Vitaminini Hayatınızdan Eksik Etmeyin!

Kış mevsiminde güneş yüzünü daha az gösterdiğinden, D vitamini gereksinimi karşılamakta sıkıntılar yaşanmaktadır. Bu nedenle havanın güneşli olduğu günlerde 20 dakika kadar güneş ışığından direkt olarak yararlanmaya ve haftada 2 – 3 kere balık yenilmesine özen gösterilmelidir. Yazın olduğu gibi kışın da kızartma ve kavurma işlemlerinden kaçınmalı, haşlama, ızgara, buğulama, buharda veya fırında pişirme yöntemleri tercih edilmelidir.

BONUS: Beslenmenin yanında sağlıklı kalabilmeniz için sporun da bir ihtiyaç olduğunu hatırlatıyor ve evde kolaylıkla yapabileceğiniz spor egzersizlerine göz atmak için sizi buraya davet ediyoruz!

Yorum yapmak ister misin? :)