Hem Vücudunuza Hem Ruhunuza İyi Gelecek 7 Yoga Pozisyonu

meditasyon blognot.jpg

Hem kilo vermek, hem esnek bir vücuda sahip olmak ve bunları yaparken keyif almak istiyorsanız size önerebileceğimiz tek bir yol var, o da yoga!

Şehir hayatının bünyeye aşıladığı stresi azaltan, huzurlu ve sakin hissetmenizi sağlayan yoga, bütün bunların yanında sizlere sağlıklı bir yaşamı da garanti ediyor.

Sağlıklı yaşam arayışı için aradığınız her şey yogada!

Genellikle nefes egzersizleri, meditasyon, esneme-germe hareketlerini içeren yoga, 100’den fazla egzersiz çeşidiyle son zamanlarda en çok tercih edilen spor türü diyebiliriz.

Hiçbir Ekipmana İhtiyacınız Yok!

Stresi bedeninizden uzaklaştırmak için yaptığınız bu mucize egzersiz türü için hiçbir ekipmana ihtiyacınız yok.

Matınızı alıp dilediğiniz yerde rahatlıkla yapabileceğiniz yoga egzersizlerine geçmeden önce, rahatlatıcı bir müzik açmayı da ihmâl etmeyin.

O zaman hazırsanız, ilk egzersizimizden başlayalım!

pilates blognot.jpg

1. Köprü Duruşu

Vücudunuzun ön ve arka yüzündeki kasları esneten bu hareketi yapabilmek için sırt üstü yatarak ayaklarınızı omuz genişliğinde açın ve kendinize doğru çekin.  Bu esnada güç alabilmek için ellerinizi omuz genişliğinde açarak yere temas ettirin.

köprü duruşu blognot.jpg

2. Sandalye Duruşu

Squat egzersizine çok benzeyen bu duruş, yogada sıklıkla tercih edilen bir egzersiz.

Bacak ve kalça kasları için oldukça etkili olan bu duruşu yapabilmek için, ayaklarınızı hafifçe açarak dik bir şekilde durun.  Kollarınızı başınızın üzerinden kaldırıp ileri doğru uzattıktan sonra sandalyede oturur pozisyonuna gelin.

6-8 nefes alarak yapabileceğiniz bu egzersiz başlarda sizi zorlasa da bize güvenin, ilerde çok keyif alacağınız bir egzersize dönüşecektir. 🙂

3. Çocuk Duruşu (Balasana)

Yoganın en rahatlatıcı egzersizleri arasında yer alan Balasana, pozisyonun cenin şeklinde olmasından kaynaklı çocuk duruşu olarak adlandırılıyor.

Sırtın üst kısmını ve boynunuzu rahatlatan bu duruş için alnınızı yere değdirip, bacaklarınızı kendinize doğru çekin.

Dilediğiniz kadar durup dinlenebileceğiniz bu pozisyon için rahatlama garantisini şimdiden veriyoruz. 🙂

4. Kedi Duruşu (Marjaryasana)

Boyun ve sırt kaslarında ağrısı olanlara önerebileceğimiz bu pozisyon, yoga yaparken en çok seveceğiniz egzersizler arasında.

El ve dizlerinizin üstünde durarak harekete başlarken, kollarınızı da omuz hizasında açın. Ellerinizi de avuç içleriniz yere değecek şekilde konumlandırdıktan sonra parmaklarınızı açın ve nefes verirken karnınızı içine çekin.

5. İnek Pozu (Bitilisana)

Omurga incinmelerini engelleyen, sırtınızı ve boynunuzu esnetmeye yarayan bu pozisyonu uygularken, ellerinizi yere koyarak masa pozisyonunu alın. Dizlerinizin tam kalçanızın hizasına gelmesine ve el bileklerinizin aynı hizada olmasına özen gösterin.

Genelde bu pozisyonda nefes alırken kedi pozisyonuna geçilir ve bu iki hareket kombine edilerek hareket tekrarlanır.

6. Ayakta Öne Eğilme (Uttanasana)

Sinir sistemine birebir iyi gelen bu egzersiz için, ayaklarınızı kalça genişliğinde açarak ayakta durun. Vücudunuzu yavaşça aşağı indirerek kollarınızı öne doğru verin.

Aman dikkat! Bu hareketi yaparken dizlerinizin bükülmemesine özen gösterin.

Kafanızı tamamen aşağı vererek rahatlayın ve bütün stresinizin sizden uzaklaştığını hayal edin.

7. Bacaklar Duvarda Pozisyonu (Viparita Karani)

Yoganın favori egzersizleri arasında olan bu duruş, hem eğlenceli hem rahatlatıcı hareketlerden biri.

Kan akışınızın artışına sebep olan bu hareketi, yorucu bir günün ardından yaparsanız rahatladığınızı hissedeceksiniz.

Bacak arkanızı ve kalçanızı duvara tamamen dayadıktan sonra gerisi rahatlamakta. 🙂

İster evde ister dışarda matınızı kapıp yapabileceğiniz birbirinden rahatlatıcı yoga egzersizlerinden birkaçını sizlerle paylaştık.

Bu dipsiz kuyuda yapabileceğiniz birçok egzersiz olduğunu hatırlatıyor, yanına eklemek istediğiniz diğer alternatif hareketler için sizi buraya davet ediyoruz.

Unutmayın, sağlıklı bir yaşam için aradığınız her şeyi yogada bulabilir, benliğinize bir adım daha yaklaşabilirsiniz.  🙂

Yorum yapmak ister misin? :)