TEKNOLOJİ

2018 Yılının Öne Çıkan Sosyal Medya Trendleri

Dijital ekosistem kullanıcıları, nesilden nesile bambaşka bakış açıları ile dijital atmosferi soluyor ve kullanım davranışları nesil farklılığına göre başkalaşıyor.  Gelin, 2018 yılında sosyal medya trendlerinin ne yönde olacağına şöyle bir göz atalım:

Dijital dönüşüm sürerken, dönüşümü oluşturan tüm parametreler her yıl güncelleniyor ve farklı trendlere ev sahipliği yapıyor.

Bu pastanın en büyük dilimlerinden biri olan sosyal medya; kullandığımız cihaz, program ve uygulamaların sürümlerinin yükselmesi ile birçok yeniliğe kapılarını aralıyor.

Dijital ekosistem kullanıcıları, nesilden nesile bambaşka bakış açıları ile dijital atmosferi soluyor ve kullanım davranışları nesil farklılığına göre başkalaşıyor. 

Gelin, 2018 yılında sosyal medya trendlerinin ne yönde olacağına şöyle bir göz atalım:

#Dijital Pazarlama Stratejilerini Z Kuşağı Belirliyor

Z kuşağı, dijital bir dünyaya doğmuş olduğundan, alışkanlıkları online satın alıma odaklanmış durumda.  (Z kuşağı, 1990’lı yılların ortasından 2000’li yılların ortasına kadar olan süreçte doğmuş olan kuşağa verilen isim.)

Kullandıkları veya satın almayı düşündükleri markaları, sosyal mecralarda takip eden bu kuşak, hem bu mecraları sık sık kullanmaktan hoşlanıyor, hem de markalardan bu mecraları aktif olarak kullanmaları yönünde talepler sunuyor.

Satın almaya odaklı olan bu nesilin, reklam stratejilerine daha yatkın olduğunu görüyoruz. Bu sıraladığımız nedenler, bize Z kuşağının sosyal medyayı domine edeceğini işaret ediyor.

#Kısa Ömürlü İçerikler Popülerleşiyor

Günde 10 milyar video görüntülenmesi verisinde “Insta Story” olarak adlandırılan hikâyelerin yeri büyük. Bu da demek oluyor ki, hızlı tüketim içerikleri revaçta olmaya devam edecek.

Z kuşağına hitap edebilmek için bu özelliği kullanmak elzem bir unsur hâline geliyor. Bunun yanında hızlı tüketim içerikleri kullanıcılar/müşteriler üzerinde daha dinamik bir etki yaratıyor.

Bu özellik, e-ticaret firmalarının stratejilerinde mutlaka gözetmeleri gereken bir faktör olarak öne çıkıyor.

Geçici video içeriklerinin etkisi yadsınamaz bir gerçekken, günde 28 dakikamızı “Insta Story” içeriklerine ayırmamız bir başka çarpıcı veri olarak karşımıza çıkıyor. Her ay 1 milyondan fazla kullanıcı, bu özellik üzerinden reklam yapıyor.

#Canlı Yayın Revaçta Kalmaya Devam Ediyor

Sosyal medya üzerinden canlı yayın yapmak yalnızca kişisel amaçlar için değil, kurumsal yapılanmalar için de vazgeçilmez olan bir trend. Bu duruma örnek olarak ise dijitalleşen dünyanın habercilik anlayışını etkilemesini rahatlıkla gösterebiliriz.

Geniş bir kitleye hitap gücü sağlayan bu özellik, kullanıcılara interaktif bir ortam sağlıyor. Değişen dijital ekosistemde kullanıcıların en sevdiği unsur “etkileşim” içerisinde olmak. Bu özellik için kişi sayısını tespit etmenin daha kolay olduğunu söyleyebiliriz.

Yayına katılan ve yayından çıkan kullanıcıları anlık olarak görebiliyor, yayıncı ile kullanıcı arasında sohbet köprüsü kurabiliyoruz.

#Chatbotlar Müşteri Hizmetlerinin Tahtını Sallıyor

Değişen ve dönüşen dijital çağın öğretileri, markalara ait dijital temas noktalarına iletişim talebinde bulunan kullanıcıların asla yanıtsız bırakılmaması gerektiğini söylüyor. Bu durumda ise kullanıcılara otomatik yanıt hizmeti sunan chatbotlar (rehber nitelikli diyalog sağlayan yazılım hizmeti) ön plana çıkıyor.

Çoklu ihtiyaçlara cevap verebilme özelliğini kişiselleştirerek sunan bu özellik, yüksek oranda büyüme gösterecek bir özellik. Sadece Facebook Messenger’da 100.000’den fazla chatbot bulunuyor.

Chatbotlar, bilgi topluyor, ürün rehberliği sunuyor ve gerçek zamanlı sipariş alabiliyor. Müşterilerin/kullanıcıların sesini duymak ve onlara özelleştirilmiş şekilde yanıt verebilmek oldukça önemli.

Bu maddelere ek olarak 2018 yılı sosyal medya trendleri arasında sıralayabileceğimiz birkaç özellik ise şöyle:

  • Z kuşağının talep gösterdiği online buluşma platformları
  • Son zamanlarda sık rastladığımız kişisel verilerin gizliliğinin ihlali kapsamında, yasal hakların öne çıkması
  • Kullanıcıların mikrofon özelliklerine izin vermesi akabinde kullanılan “dijital dinleme teknolojisi” (Bu kapsamda belirlenmiş bazı anahtar kelime veya kelime grupları farklı frekanslarda sinyal göndererek kullanıcıyı dinliyor ve ona özel içerikler sunuyor. Böylece markalar hakkındaki yorumlar hakkında da bilgi sahibi olunabiliyor.)
  • Mobil kullanıma yönelmenin artarak devam etmesi
  • Organik içeriklere erişimin azalması ve reklam içeriklerinin artması
  • “Influencer Marketing” olarak adlandırılan ünlü kimselerin, kullanıcıların satın alma kararlarına etkide bulunması stratejisinin devam etmesi
  • Uygulama içi mesajlaşmaların daha popüler hâle gelmesi (Instagram Direct gibi)
  • Bu yıl adından daha az söz edilen Twitter’ın atağa geçmek için strateji farklılaştırması
  • Son olarak işletmelerin sosyal medya reklamlarına daha fazla bütçe ayırması

Bonus: 2019 yılı sosyal medya yeniliklerini de burada bulabilirsiniz. 🙂

Kaynakça:

https://sproutsocial.com/

https://www.plannthat.com/

https://www.ideasoft.com.tr/blog/

http://www.blogteb.com/

Yorum yapmak ister misin? :)

%d blogcu bunu beğendi: